Educatief & Inspirerend

IK VERLIES NOOIT – EN HOE JIJ DIT OOK KAN LEREN
We denken vaak als we een procedure bij de rechter hebben verloren, dat óf het rechtssysteem óf je advocaat heeft gefaald. En als we het

UIT DE AS HERREZEN
Faillissement is nog steeds een onderwerp waarover we een beetje schichtig doen. Het wordt omhuld door een soort schaamte. We schamen ons als het ons

VERLANGENS EN CONFLICTEN DEEL 2
“IK WIL NIET AANKLEDEN!”Mijn zoon van 4 kijkt me aan – overtuigd van zijn besluit. Oef het is weer zo’n ochtend. Hij gaat dit

WAAROM HET CONFLICT UITHANDEN GEVEN JE NIET VERDER HELPT
Het is vrijdagochtend. De zon schijnt. Ik start mijn zoom class op. 30 koppies kijken mijn kant op. Ook nu heb ik weer nagedacht over

EEN DING WAT JE ZEKER MOET DOEN ALS JE IN EEN CONFLICT ZIT
‘Moet je eens horen wat ie nu weer zegt? Het is toch niet te geloven?’ Mijn klant zucht. Ik ook. Het is echt om uit

HOE EMOTIES WÉL BRUIKBAAR ZIJN BIJ CONFLICTEN
Gefrustreerd en boos schuift mijn klant bij mij aan tafel. Ik kijk haar aan en meen ook iets van angst te zien. Het is me

VERLANGENS EN CONFLICTEN DEEL 1
‘Jij komt je afspraken niet na’. Ik kan het niet geloven, maar het is echt waar: het staat er zwart op wit. Ik kom mijn

THE FIRST THING WE DO, LET’S KILL ALL THE LAWYERS
Een van de beroemdste uitspraken van Shakespeare. En ook meteen een van zijn meest controversiële. Misschien was het als grapje bedoeld. Bij mij roept

Nominatie voor BID POSITIVITY AWARD 2021. Wat een mooi cadeau!
Door Conflict naar Succes is genomineerd voor de BID Positivity Award 2021. Ik ben super blij dat mijn idee over conflictoplossing zo’n mooie vlucht

TIP #2 OM JE CONFLICT ZELF OP TE LOSSEN
Ze hoort me niet. Wat ik ook aanreik aan argumenten en bewijzen. Ze hoort me niet. Ze ziet alleen maar naar haar eigen waarheid.En wil

TIP #1 OM JE CONFLICT ZELF OP TE LOSSEN
We lopen de rechtbank uit. Mijn klant, een sterke vrouw en al meer dan 25 jaar ondernemer, zit hoog in de emotie. Ze kan

MIJN CONFLICT
Ik was 7 jaar. Dit was mijn droom. En die voelde als heel bereikbaar. Wie vertelt mij dat ik iets niet kan worden? Ik kan

JIJ BENT DÉ EXPERT IN JE EIGEN CONFLICT
Mijn klant, een ervaren ondernemer, had een juridisch conflict. Dat had hij nog nooit meegemaakt. En ergens schaamde hij zich. Alsof je geen goede

GEFELICITEERD, JE HEBT EEN CONFLICT.
Ik zeg het weleens tegen ondernemers die mij raadplegen bij een conflict. De reactie is steevast hetzelfde: Huh? Mijn uitleg: ik zie een

JIJ WILT EEN OPLOSSING VOOR JE CONFLICT, MAAR BEN JE OOK BEREID OM JE OORDEEL LOS TE LATEN?
Oordelen, ik doe het de hele dag. Jij waarschijnlijk ook. En al helemaal als je een juridisch conflict hebt. Of als er een conflict

LAAT WOEDE NIET JE STRATEGIE BEPALEN EN WAT JE WEL MOET DOEN
Ik had een juridisch conflict. En het lukte me niet om het op te lossen. Het uit handen geven zag ik niet zitten – ik